2017/05/16

Gör din egen fidget spinner med kullager, paracord och muttrar...

Paracord fidget spinners från Etsy.
Många som intresserar sig för fidget spinners gör ofta sina egna. Alltifrån enklare varianter av delar man kan ha hemma upp till exklusiva designade CNC-frästa fidget spinners i eloxerad titanium. Dessa exklusiva modeller kostar då hundratals dollar, om man vill köpa en.

Då jag håller på med att göra olika prylar och grejor i paracord, så är det dessa material jag använder, plus lager och muttrar. Det blir helt klart fungerande fidget spinners i egen stil, även om de inte har exklusiviteten och materialen som mycket dyrare modeller. De är inte så svåra att göra, och bilderna förklarar det mesta.

Paracord fidget spinners från Etsy.
De billigare kinatillverkade fidget spinners som dominerar försäljningen fungerar oftast utmärkt, och de som jag gjort är i paritet med dessa men med unik stil och design. Jag har inga bilder på de spinners som jag tillverkat och de är ej längre i min ägo, därför kommer bilderna till det här inlägget från andra säljare på nätet.

Jag får se om jag gör några nya, då de ej kan konkurrera med kinaspinners prismässigt. Kanske nån för eget bruk?

Som vanligt är det YouTube som gäller om du vill få ideer och instruktioner om hur du tillverkar din egen fidget spinner och blir först i ditt gäng med en egendesignad och egentillverkad..

Paracord fidget spinners från Etsy.
Fidget spinner från Weavers of Eternity
Paracord fidget spinners från Etsy.

No comments:

Post a Comment